1394-07-04 11:30
1614
0
21092
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري:

سرزمین مکه ملک خصوصی آل سعود نیست / مناسک حج توسط نمایندگان کشوری اسلامی مدیریت شود

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سرزمین مکه ملک خصوصی آل سعود نیست که هر طور بخواهند در آن عمل کنند، گفت: برای حفظ شکوه و عظمت اسلام در مناسک حج، باید این فریضه الهی در عربستان توسط نمایندگان کشوری اسلامی مدیریت شود.

به گزارش گلستان ما؛ آیت الله عبدالهادی حسینی شاهرودی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه ضمن تسلیت به مسلمانان ایران و جهان که در حادثه مصیبت بار منا عزیزان و هم وطنان خود را از دست داده اند، بیان کرد: دولت عربستان توان اداره حرمین شریفین را ندارد که این ناتوانی در مناسک حج امسال به اوج خود رسیده است.

وی اظهار کرد: در سال های قبل نیز چنین حوادث مصیبت باری در منا رخ داده بود که بر اثر آن تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه دولت عربستان باید برای حفظ سلامت زائران سیاست گذاری دقیق و مناسبی انجام می داد، تصریح کرد: غریب 90 سال است که خاندان آل سعود مدیریت امور حج در عربستان را بر عهده دارند و هر سال در حالی این اتفاقات تلخ برای حجاج رخ می دهد که آن ها برای رفع این فجایع از گذشته عبرت نمی گیرند.

شاهرودی در ادامه گریزی به مدیریت زائران در مشهد مقدس زد و گفت: سالانه بیش از 2 تا 3 میلیون مسلمان از کشورهای اسلامی به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) می آیند، اما با مدیریت مسئولان و متولیان حرم شاهد چنین اتفاقاتی برای زائران نیست.

وی وقوع حوادثی همچون سقوط جرثقیل در مکه، حادثه مصیبت بار منا و آتش سوزی چادر مصری ها در عربستان را نشانه بی کفایتی آل سعود در اداره امور حج و حرمین شریفین دانست و تاکید کرد: تجربه اداره خانه خدا قبل از اسلام و توسط قبیله قریش وجود داشته و امری جدید نیست که نتوان آن را به گونه ای مدیریت کرد که شاهد این حوادث نباشیم.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان اینکه حرمین شریفین ملک خصوصی خاندان آل سعود نیست، تاکید کرد: باید مجمعی از نمایندگان کشورهای اسلامی تشکیل شود تا به صورت مشترک امور حج تمتع و عمره در عربستان اداره شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.